Saturday 1 September 2012

diariku

31 OGOS 2012 HARI KEMERDEKAAN DAN HARI KESEDIHAN BAGI SAYA

Assalamualaikum....

Selamat menyambut hari kemerdekaan yg ke 55...tapi hari ini hari yg sgt-sgt sedih bg saya...pagi-pagi lagi kami bergerak blk ke Slim River(kg hubby) coz atuk sakit...boleh dikatakan agak tenat....baru je smpi ke kg saya mendapat panggilan dr kak long mak berada di kecemasan Hosp Raub kerana tekanan darah tinggi yg naik mendadak...Ya Allah betapa sedihnye hati saya bila mendengar perkhabaran itu...yg terbayang di mata wajah emak yg sakit...Ya Allah kau berikan lah kesihatan yg baik kepada emak yg amat kusayang,panjangkanlah usia emak rasenye xpuas lagi ku bermanja dgn mak...

Dgn hati yg berbelah bagi dah la atuk sakit,mak lak xsihat serba salah aku dibuatnya...akhirnye keputusan dibuat oleh suami tersayang "kita blk Raub"tgk keadaan mak sebab suami ckp abg nak berlaku adil...sana fmly sini fmly...bapa mertua pun ckp utamakan mak...atuk masih ade ank2 yg lain boleh tengokkan...akhirnye 3ptg kami bergerak blk ke raub dr slim river...alhamdulilah pukul 6ptg kami smpi umah mak...

Alhamdulilah mak sihat sikit tekanan darah pun dah turun...pukul 10mlm aku terpaksa blk ke cheras kerana sabtu suami bekerja...InsyaAllah ahad mak dtg keumah ku dgn adik...biar aku jaga mak smpi sihat...

Ya Allah kau berikanlah kesihatan yg baik kpd emak dan atuk....aku sayang mereka....
 

2 comments:

  1. Sabar ye Ngah...
    Terkejut jugak dengar pasal mak ngah masuk kecemasan hospital Raub [takde orang inform kitorang pun]... sampai hati..

    Harap-harap ini hanya dugaan sementara untuk kita anak-anaknya... Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik untuk mak kita tu kan Ngah.., Insya Allah..

    ReplyDelete
  2. sorry Na mase tu mmg kngah sedih sgt...xteringat nak bgtau Na ngan Azam...alhamdulilah skrg kesihatam mak semakin baik...InsyaAllah berkat doa semua anak2 mak...mak kembali sihat....

    ReplyDelete