Tuesday 1 April 2014

diariku

BERMAKNANYA SIHAT

Pada 28/3/2014 aku telah melalui ujian darah untuk penyakit aku RTA (HYPOCALAMIA) atau dlm bahasa senang di fahami kurang garam dlm darah.....tp bila aku ckp kurang garam ramai yg beranggapan kena mkn garam byk2....ala garam yg kita guna untk memasak tu.tp sebenarnye bkn garam tu tapi potasium dlm darah...potasium yg ada dlm darah semua org tp potasium dlm darah aku xdpt dikawal oleh buah pinggang....potasium boleh didpti didlm buah pisang jd kena lah selalu makan pisang....

Ptg 28/3/2014 MOPD Hosp Kajang call aku mintak aku admitted wad dlm kadar segera kerana potasium aku low sgt.....dah lama xmasuk wad hati rase sedih nak tinggalkan ank2 di rumah....airmata xhenti mengalir....masa ni terus teringat arwah mak,klu mak ada pasti aku xsedih sgt sbb mak pasti dtg ke rumah dan boleh tolong tgk2 kan ank2 aku...dgn berat hati kakiku melangkah juga ke hosp demi erti kesihatan....dan demi suami dan ank2 tersayang....3 ari di wad membuatkan aku rindukan suami dan ank2....ank2 xdibenarkan melawat aku di wad,aku hanya dpt berjuma ank2 dlm masa 30minit aku turun ke bawah untk bertemu mereka...sungguh aku xkuat hadapi ujian ini,melihat ank2 airmata mengalir tanpa henti....kesian ank2 mama....

Alhamdulilah 31/3/2014 aku dibenarkan blk ke rumah,aku akan sentiasa menjaga kesihatan dan masa untk memakan ubat ikut masa ditetapkan....

''JAGALAH KESIHATAN DEMI SEBUAH KEHIDUPAN DAN INSAN2 TERSAYANG"

No comments:

Post a Comment